Dag 15, maandag 20 januari 2014, sight-seeing Wellington met een aardbeving.

20 januari 2014 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Dag 15, maandag 20 januari 2014, sight-seeing Wellington met een aardbeving.

Bij het wakker worden blijkt de storm te zijn gaan liggen, het is bewolkt maar droog, het voelt als 20 graden warm. Na een douche in de watersport accommodatie ontbijten we op de parkeerplaats. Vanmorgen geen vers gekookt eitje en geen geroosterd brood, want we zijn niet op het elektrisch aangesloten. Rijdend met de camper langs de Evans Bay probeer ik bij het Te Papa museum te komen in het centrum aan de Wellington Harbour. Gelukkig kunnen we naast het nationale museum parkeren met mijn voorwielen op de stoep.

Te Papa betekent "onze plek". Dit markante gebouw bevat de schatten van Nieuw Zeeland. Het gaat over de geschiedenis van het land en zijn bewoners. Het gebouw van 5 verdiepingen is wat betreft architectuur en qua inhoud overweldigend. Wel 4 uur dwalen we langs de rijke historie, schatten en verhalen van Nieuw Zeeland met natuurlijk ook de Kiwi. Dan gaan we lunchen op de levendige kade. We kiezen voor de Green Lipped Mosselen in prachtige schelpen met een groene rand. De  lekkere inhoud is zo groot dat 1 mossel je hele mond vult.

Op de racefiets ga ik daarna op zoek naar een parkeerplaats voor vannacht bij de ferry, want morgenochtend om 7 uur moeten we al inschepen. Naast de ferry blijkt inderdaad een camper-parkeerplaats te zijn en ik reserveer voor vannacht een plekje, want Wijnie wil niet nog een nacht alleen op een parkeerplaats staan. Van de gelegenheid maak ik gebruik meteen terugreis vanuit Picton te boeken voor over 3 weken. Terwijl ik aan de balie sta te boeken heb ik het gevoel op een deinend schip te staan gedurende ongeveer 30 seconden, Het blijkt een aardbeving te zijn van 6.3 op de Richter schaal. Wijnie had in de camper het gevoel dat de storm weer vat had op de wagen. Voor het eerst in ons leven een aardbeving gevoeld en volgens de locale bevolking was dit een pittige. Fietsend terug over de levende kade zie en hoor ik acrobaten en live music. Ook geniet ik van de relaxte bevolking in de Cuba-street vlak bij de overheidsgebouwen in het centrum. Inmiddels staat onze camper op de parkeerplaats bij de ferry en drink ik een biertje in gesprek onze buren uit Queensland, Australië.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl