Dag 36, maandag 10 februari 2014, Blenheim met ferry Naar Wellington op Noord Eiland, 130 km.

10 februari 2014 - Wellington, Nieuw-Zeeland

De hele dag staat in het teken van de overtocht vanuit Picton naar Wellington op het Noord Eiland. Om 13 uur moeten we ons melden bij de ferry van Bluebridge 30 km ten noorden van Blenheim. Voor het ontbijt heb ik al een stuk van de route gefietst in de hoop nog een glimp van de kust te kunnen zien. Helaas lukte dat niet, want er waren gravelroads richting kust in het noordoosten, de doorgaande weg naar Picton gaat door de bergen.

In Picton aan de haven in het zonnetje lekker koffie gedronken en op de Ipad met de WIFI van het restaurant genoten van het goud dat Sven Kramer en Ireen Wust gewonnen hebben. De Olympische Winterspelen leven hier helemaal niet, ik vraag me zelfs af of Nieuw Zeeland überhaupt wel deelnemers heeft op de O.S. en er is 12 uur tijdsverschil.

Tijdens de overtocht van 91 km hebben we prachtig weer tussen de sounds, maar in de Straat van Cook gaat het steeds harder waaien. De hoge golven beuken op de noordkust van het Zuid Eiland en wel 100 km naar het zuiden zie je nog sneeuw liggen op de bergen bij Kaikoura. Niet iedereen voelt zich fit aan boord, gezien de hoeveelheid braaksel op het voordek.

Gelukkig heb ik geen last van zeeziekte dus kan volop genieten, maar het laatste uur ga ik toch naar binnen. Het wordt bewolkt en fris, daar staat Wellington om bekend.

Wijnie geniet tijdens de overtocht van een boek van Bart Chabot en we praten wat met een Fins echtpaar.

Overnachten doen we iets ten noorden van de stad en niet bij de Evans Bay gezien de ervaring van 3 weken geleden.

Morgen gaan we in Wellington de botanische tuinen bezoeken met de kabelbaan,  als de weergoden ons gunstig gezind zijn.