Dag 46, donderdag 20 februari 2014, Auckland naar Muriwai Beach aan de Tasman Zee, 50 km.

20 februari 2014 - Muriwai Beach, Nieuw-Zeeland

Mijn fietstocht voor het ontbijt heeft tot doel de route voor de campervan te bepalen, hoe we vanuit het diepe dal van de camping naar het centrum van Auckland moeten komen. Wijnie hoeft dan niet zo ver te lopen in Auckland. Bij het Auckland War Museum vind ik een parkeerplaats voor 4 uur en die blijkt nog vrij te zijn, als ik om 10 uur met de camper terugkom. Vandaar nemen we een taxi down-town en doen aan sight-seeing en bezoeken enkele winkels. Vanaf de haven vertrekken catamaran watertaxi's naar eilanden, maar ook naar Coromandel. Vanuit een restaurant met uitzicht op de haven geniet ik van de lunch en de Olympische Winterspelen in Sotsji op mijn Ipad.

Na de middag hebben we genoeg van de stad gezien en wordt naar het westen gekoerst om Muriwai Beach te bekijken. Die is bekend van een Jan van Genten kolonie op de kliffen.

Maar bij aankomst op het donkere zand hebben we eerst meer oog voor de prachtige hoge golven, waar volop gesurft wordt. De surfers liggen als zeehonden te wachten op een gunstige breker om dan daarop mee te kunnen liften. Een bejaarde man doet beheerst mee in een kleine kajak.

Morgen worden de Jan van Genten bezocht en misschien blijven we hier wat langer.

Onze vraag is of we de Bay of Islands nog willen bezoeken, dat ligt hier een dag rijden naar het noorden vandaan. Daarna is het best nog ver terug rijden naar Rotorua om onze campervan over 6 dagen in te leveren