Dag 48, zaterdag 22 februari 2014, Muriwai Beach naar Whangateau Beach aan Omaha Bay, 100 km.

22 februari 2014 - Whangateau, Nieuw-Zeeland

Dag 48, zaterdag 22 februari 2014, Muriwai naar Whangateau Beach aan Omaha Bay van de Stille Oceaan, 100 km.

Gisteren genoten van een heerlijke dag aan zee met een lekker windje, mooie golven, prachtige vogels en veel surfers, alles overgoten door een felle zon. Dat weer is ook voor vandaag voorspeld, maar vanmorgen vroeg tijdens het fietsen was het klammig warm en ging het zelfs miezeren.

Na het ontbijt en de koffie op de camping om 12 uur besloten om verder het Noordland in te rijden, omdat het ondanks de warme regen niet lekker is om buiten te zitten.

Niet veel later rijden we in stromende regen 100 km naar het noordoosten door arm boerenland langs een grote binnenbaai en komen aan in Wellsford. De koelkast is nagenoeg leeg en die vullen we aldaar met een voorraad voor de laatste week. Daar gebruiken we ook een heerlijke lunch bij een zeer propere chinees en na het eten vind ik op mijn Ipad een mooie camping in Pakiri op het strand van de Stille Oceaan, 30 km verderop.

Bij aankomst aldaar blijkt de prachtige camping aan een riviertje te liggen en wel 500 meter lopen van het strand. Voor Wijnie is dat te ver en toen moest ik terugrijden, want de weg langs de kust naar Leigh wordt afgeraden voor campervans. Via een prachtige omweg zijn we in Whangateau aangekomen; we werden onderweg nog getrakteerd op een ontmoeting met een Maori vrouw die haar varken uitliet, een dode boom langs de weg door Moari's als een duivel uitgebeeld en daarna nog prachtige vergezichten over de Omaha Bay in de zon met regenwolken daarboven.

Nu staan we in het zonnetje aan het water van deze baai waar het nu eb is. Wijnie moet nu zeker 2 km lopen om over het wad bij het zee te komen, vannacht om 2 uur kan ze zwemmen als het vloed is.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl