Dag 7, zondag 12 januari 2014, rustdag bij de Bay of Plenty

12 januari 2014 - Mount Maunganui, Nieuw-Zeeland

Dag 7, zondag 12 januari 2014, rustdag bij de Bay of Plenty

Vanmorgen heb ik wel een uur moeten zoeken naar het sleuteltje van het kettingslot voor de racefiets. Twee dagen geleden hebben we onze 2 koffers geleegd en daarmee de vakken in de camper gevuld. De camper heeft ontzettend veel bergruimte in kleine kastjes en grote laden. Nu zijn we nog steeds aan het zoeken naar onze spullen, omdat er nog geen systeem zit in vaste opbergplaatsen. Bovendien ben ik ontzettend bang voor verlies en/of diefstal van de paspoorten, geld, creditcards, Ipads, E-readers, telefoons, fotocamera en autosleutels. Verder heb ik ook nog een dure racefiets gehuurd. Ik had expres al een touwtje aan het kleine kettingslot-sleuteltje gebonden en toch was het nergens meer te vinden, toen ik om half 7 vanmorgen op de racefiets wilde stappen. De ochtendzon op de ramen had me al vroeg wakker gemaakt. Met de fietskleding al aan kon ik nergens het sleuteltje meer vinden. De racefiets had ik gisteravond al startklaar met een ketting aan de buitenspiegel gebonden, omdat ik Wijnie niet wakker wilde maken. Tenslotte ben ik na een korte zoektocht door de camper maar weer naast haar gaan liggen met mijn fietskleding nog aan. Pas om 9 uur is het sleuteltje gevonden en wat blijkt: ik had het touwtje met het sleuteltje bij alle oplaad-kabeltjes voor alle apparatuur (inclusief kabels voor elektrische tandenborstel, Sonycar tanden flos en scheerapparaat) in een speciaal daarvoor bestemd tasje gedaan. Gelukkig heeft Wijnie het sleuteltje gevonden, want ik had het al opgegeven. Ik wilde al met een knipschaar het kettingslot onklaar maken om de camping te kunnen verlaten. Nu hebben we samen hopelijk een beter systeem bedacht om niet telkens zoveel te moeten zoeken.

Het was prachtig weer geworden en door de zoektocht besluiten we nu een dag langer op deze mooie plaats te blijven staan. Dus gaan we al om 10 uur naar het strand, maar om half 11 wordt het bewolkt en dreigt er regen; "four seasons a day" Ik ben toen toch maar op de fiets gestapt en heb nogmaals een bezoek gebracht aan Mount Maunganui. De gedoofde vulkaan is alleen via een trap te beklimmen en er omheen fietsen mag niet, dus met de fiets aan de hand een wandelingetje gemaakt. Verder koop ik in het dorp een fietspomp, want mijn luchtpatronen liggen in een prullenbak in Shanghai.

Bij thuiskomst zat Wijnie alweer bij de camper, we kregen bezoek van een jong stel op wereldreis door Azië, Australië en nu Nieuw Zeeland. Ik had Naomi gisteren al gesproken, toen ze lekkere appel-pannenkoeken stond te bakken bij het toilet. Naomi, een tandarts ZZP-er en Jeroen, een pas afgestudeerde accountant, hebben ons veel tips gegeven over dit land.

Om 16 uur breekt toch de zon weer door en ga ik nog even wat lezen op het strand. Wijnie vindt hier de mooiste schelpen.

Aangezien onze koelkast nog niet goed gevuld is, kiezen we voor een restaurant net buiten de camping-poort. De bestelde steak en zalm wordt pas na een uur wachten geserveerd en is ipv medium helemaal doorbakken.

Morgen gaan we echt goed boodschappen doen en koop ik een BBQ.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade