Dag 49, zondag 23 februari 2014, Whangateau Beach via Auckland weer naar de Waihi Beach, 230 km.

23 februari 2014 - Waihi Beach, Nieuw-Zeeland

Bij het opstaan meteen de mail gecheckt: Marianne stuurt foto's van het TV scherm waarop te zien is dat we er weer 2 gouden medailles bij hebben met de ploegenachtervolging! Dat maakt mijn humeur meteen goed, want het is bewolkt en het heeft vannacht behoorlijk geregend. Toch even naar de haven van Leigh gefietst, waar sportvissers zich inschepen voor een zondag vissen op zee.

Bij thuiskomst Weer-on-Line bekeken: vanaf morgen goed weer in Waihi Beach aan de Bay of Plenty. Als we daar nu naar toe rijden, kunnen we daar tot donderdagmorgen blijven staan (onze dag van vertrek) met goed weer en zijn we ook vlakbij Lake Rotoma, waar onze campervan ingeleverd moet worden. We laten dus de Bay of Islands in het noorden van Noordland voor wat het is.

Op terugweg naar Auckland langs de oostkust van Noordland zijn alleen de stranden bij Orewa mooi. We stoppen niet in Auckland maar zien wel een mooie skyline met de Harbour Brigde en de Sky Tower, echter ik er niet echt van genieten want ik moet goed opletten op het verkeer. Over de highway 1 en 2 komen we in Paeroa, waar we lunchen. Daarna wordt het uitzicht prachtig door de Karangahake kloof naar Waikina en Waihi langs een rivier en een spoorlijntje.

In een oud stationnetje drinken we cappuccino en laat ik me voorlichten over een mooi fietspad; de Hairaki Rail Trail. Morgen wil ik die gaan fietsen en mij ook verdiepen in de historische goudkoorts van de 19e eeuw.

Nu staan we weer op ons vertrouwde plekje van vorige week aan de Waihi Beach voor de laatste "rustdagen" van de Nieuw Zeeland reis.