Dag 52, woensdag 26 februari 2014, Waihi Beach, één na laatste dag in Nieuw Zeeland

26 februari 2014 - Waihi Beach, Nieuw-Zeeland

Dag 52, woensdag 26 februari 2014, Waihi Beach aan de Bay of Plenty, één na laatste dag in Nieuw Zeeland

Vandaag is eigenlijk de laatste echte hele dag in Nieuw Zeeland, want morgen brengen we de campervan terug naar Rotorua en worden we daarna naar het vliegveld in Auckland gebracht, waar we om 23 uur wegvliegen voor een stop-over in Shanghai.

Het is de meest perfecte dag geworden om afscheid te nemen, want het was zonnig, 25 graden met een lekker windje.

Eerst nog een rondje gefietst, voordat ik de racefiets van Jeroen gepoetst heb. Hij ligt nu te glimmen in het grote bed boven de cabine. Veel plezier gehad van deze fiets om de omgeving te kunnen verkennen en voor de boodschappen, heb nu 800 km op de teller.

Daarna lekker naar het strand gegaan en genoten van de zee, de krant op de Ipad en een Ebook gelezen van Khaled Hosseini, de sportvissers en gezellige mensen uit Engeland gesproken, die een zoon in Nieuw Zeeland hebben wonen.

Ons laatste avondmaal was in het boothuis aan de binnenbaai en tijdens de zonsondergang hadden we een discussie met mensen uit Melbourne, zij maakten ons attent op een pijlstaartrog (stingray) die langs het terras zwom.

Het dagverslag zit ik nu om 21 uur nog buiten te schrijven en dat is nog niet eerder gebeurd omdat het na zonsondergang hier toch vaak te fris is.