Team9goesVosges 2021

6 september 2021 - Katwijk aan Zee, Nederland

Mijn overwegingen om met de CiEP ploeg naar de Vogezen te fietsen.

Tijdens de lock down periode door de Covid 19 epidemie heeft het corona-virus mij toch te pakken gekregen.

Ondanks hygiëne maatregelen werd ik in december 2020 behoorlijk ziek met een forse benauwdheid, waarvoor zelfs een ziekenhuisopname met zuurstof behandeling noodzakelijk bleek.

Gelukkig ben ik inmiddels weer klachtenvrij, maar tijdens mijn revalidatie heb ik een meerdaagse fietstocht naar de Vogezen als einddoel gesteld.

In het voorjaar van 2021 heb ik mijn CiEP fietsvrienden op de hoogte gebracht van mijn voornemen.

Met hen ben ik al in 2017 naar Tours gefietst en in 2019 naar Haute Nendaz.

De Vogezen is als einddoel gekozen, omdat mijn dochter Monique met haar man Hermen Smalbraak daar een chalet bezitten, vlakbij de Col de Servance.

Inmiddels zijn de plannen concreet en we gaan fietsen met 8 man en 1 begeleider van woensdag 25 september t/m vrijdag 3 september 2021.

Een volgwagen is gehuurd, de dagetappes zijn verdeeld en de hotels zijn besproken.

Het programma ziet er als volgt uit:

Woensdag  25 aug.   dag 1 Noordwijk - Kasterlee (België)        169 km   293 hoogtemeters

Donderdag 26 aug.   dag 2 Kasterlee - Monschau (Duitsland)  161 km 1298 hoogtemeters

Vrijdag        27 aug.   dag 3  Monschau met een Eifel rit              83 km 1406 hoogtemeters

Zaterdag     28 aug.   dag 4  Monschau - Trier                              139 km 1353 hoogtemeters

Zondag       29 aug.   dag 5  Trier - Pont à Mousson (Frankrijk)  150 km 852 hoogtemeters

Maandag    30 aug.   dag 6  Pont à Mousson- Haut du Them    168 km 1567 hoogtemeters

Dinsdag t/m donderdag “rustdagen” met eventueel dagtochten naar de Col des Croix, Col de Servance, Col d’Alsace, Planche des belles Filles en de 1000 meren tocht.

Vrijdag       3 sept.    dag 10  Haut du Them - Bazel                   108 km  469 hoogtemeters

Met 7 man vliegen we dan ’s avonds om 20.30 uur met EastJet terug naar Amsterdam

Cees S. en  Dirk rijden de bus met de bagage zaterdag 4 september weer naar Noordwijk.

Het zijn flinke dagafstanden met veel hoogtemeters, maar we zijn goed getraind, hebben altijd goede zin en we hebben verder de hele dag toch niets te doen.

Deze reis is vooral bijzonder, omdat onze fietsvriend/ begeleider Sjef Dubbeldeman (73) afgelopen januari tijdens het fietsen getroffen werd door een hartaanval. Een medefietser en TFC lid heeft hem direct gereanimeerd. Met hulp van de andere fietsers, omwonenden, een AED en ambulance personeel heeft Sjef het overleefd.

Als gevolg van de reanimatie had Sjef 11 ribben en zijn borstbeen gebroken en moest daarvoor lange tijd in coma gehouden worden.

Afgelopen week kreeg Sjef nog 3 stents geplaatst en hij voelt zich nu weer goed.

Sjef gaat met ons mee (net als de 2 vorige reizen), maar nu in de volgwagen als navigator, uit erkenning voor wie hij is en voor wat hij en zijn echtgenote met familie hebben moeten verduren en verdragen. De reis is met instemming van zijn artsen.

Door de ervaringen met Sjef hebben we op het laatste moment besloten een sponsor aktie te starten voor de Hartstichting.

Ons doel is tijdens de fietstocht is nu tweeledig: met elkaar een sportieve uitdagende fietsprestatie leveren en daarnaast geld inzamelen voor de Hartstichting. Het streefbedrag van onze sponsor aktie is € 2000

De 8 fietsers rijden bij toerbeurt de bus, elk een halve dag volgens een afgesproken schema.

1. Cees Spruijt:
    7 september 2021
    Goed verhaal alleen misschien schrijven daf Sjef een week voor vertrek geholpen is. Gr. Cees S.