Mijn overwegingen en planning van de fietsreis met "CiEP groep" naar Salles in 2017

31 augustus 2017 - Noordwijk aan Zee, Nederland

Al jaren had Cees Spruijt de wens om van Noordwijk aan Zee te fietsen naar zijn vakantiehuis op het park "Residence Chateau de Salles" als einddoel, 50 km onder Bordeaux. Met 8 man, allen leden van de TFC Het Zilveren Kruis, hebben we zijn wens vervuld.

Cees Spruijt, Piet Groen, Cees van Zuijlen, Cleem Verweij, Dirk Hazenoot, Paul Cramer en ik zijn de 7 fietsers tijdens deze tocht. Sjef Dubbeldeman is de begeleider in een volgbus, beschikbaar gesteld door TFC lid Gerco Groote. Wij zijn allemaal lid va nde ToerFietsClub (TFC) Zilveren Kruis uit Noordwijk aan Zee.

De fietsreis van CiEP naar Salles was in het voorjaar van 2017 al redelijk in kannen en kruiken. In de zomer haakte echter Huub Vink als fietser af. Piet Groen heeft mij toen gevraagd in zijn plaats mee te gaan. Mijn luxe probleem was echter een geplande fietstocht in de maand augustus met Willem Guyt van Schotland naar Nederland. Gelukkig had Wijnie geen bezwaar tegen mijn 2e fietstocht, maar langer dan een week weg vond ze wel lang. Mijn broer Paul, toen nog geen TFC-lid, had veel zin om mee te gaan en hij gaat ons een week vergezellen.

Paul en ik haken dus na 6 dagen fietsen af vlakbij Poitiers. We zijn dan aangekomen in het vakantiehuis van Gerard en Annemarie Duijndam in Les Forges. Op dag 7 gaan wij terug met de trein naar Nederland. De andere 6 mannen f dan nog 2 dagen door om via Bordeaux in het vakantiehuis van Cees Spruijt aan te komen. Daar rusten zij 3 dagen uit, genieten van de gastvrijheid van Cees en verkennen de omgeving. Op dag 11 vliegen 4 mannen (Piet, Dirk, Cleem en Sjef) met Easyjet van Bordeaux terug naar Amsterdam. Cees Spruijt en Cees van Zuijlen rijden op dag 12 de volgbus met fietsen en bagage terug naar Noordwijk aan Zee.

Piet Groen  heeft jaren gewerkt bij een CiEP Training & Coaching met als motto "het resultaat voorop, de mens centraal" Deze organisatie sponsert onze fietsreis met een wielershirt. In een geel-groen shirt met zwarte broek gaat de fietstrein op zaterdag 2 september naar het zuiden rijden en de fietsers komen in 3 groepen binnen 2 weken weer veilig thuis.

Dagelijks is een dagverslag gemaakt, dat middels de mail of op FaceBook te lezen was voor de volgers. Dit boek bevat alle dagverslagen en foto's met tekst van de fietsreis naar Salles.

1. Piet Groen:
    13 december 2020
    Overwegingen:

Allen lid van ToerFietsClub (TFC) Zilveren Kruis
    Het bedrijf heet: CiEP Training & Coaching
    De fietsreis is gemaakt onder de naam: Team8goesFrance met als einddoel Salles (bij Bordeaux).