Onze 7 kleinkinderen Judith, Hemme, Machteld, Dali, Hidde, Florieke en Feiko

11 april 2022 - Katwijk aan Zee, Nederland

De geboorte van een kleinkind is een moment, dat je levenslang bijblijft. Het verlossende telefoontje wordt in je geheugen gegrift. Ik weet nog precies waar ik was en wat ik deed toen zo’n bericht mij bereikte. Het lijkt wel of je bewuster gaat leven en meer gaat genieten naarmate je ouder wordt. Het goede in het leven ben ik steeds meer gaan waarderen. Het is natuurlijk wel zo, dat we het geluk hebben dat onze kinderen en kleinkinderen gezond zijn. Het ergste wat je kan overkomen is een ernstige ziekte of het verlies van een (klein)kind. Dat is ons gelukkig bespaard gebleven en dat moet zo blijven. Op onze leeftijd zou je willen dat bij een ziekte het ons overkomt en niet je (klein)kind. Wijnie en ik hebben dus tot op heden veel geluk gehad.
Tijdens het waarnemen bij Monique blijf ik daar regelmatig een nachtje slapen. Ik zie dan onze 3 kleinkinderen regelmatig binnen hun gezin en ik kan dan meehelpen. Vooral het begeleiden bij het huiswerk vind ik het leukste.

Dali heeft 2 jaar bij ons gewoond in Katwijk. We hebben vaak op haar gepast, als Annemarie voor haar werk op pad moest.

De 3 kinderen van Evelyn en Marvin zien we ook vaak, als hun werkende ouders het huis uit moeten en hun oppas niet op komt dagen.

Samengevat is het een zegen gezonde kleinkinderen te hebben en dan ook nog ingeschakeld te mogen worden bij de opvoeding.