Dag 27, zaterdag 1 februari 2014, Moeraki Boulders naar Caroline Bay Park in Timaru, 130 km.

1 februari 2014 - Timaru, Nieuw-Zeeland

Achteraf hadden we gisteren een dag langer op het strand van Waikouati moeten blijven. Dat was een groot mooi strand voor ons alleen met een camping in de buurt, echter het visrestaurant Fleurs Place lonkte, 40 km verderop. Ik had de verwachting dat daar in de buurt ook nog wel mooie strandjes zouden zijn, die zonder een trap voor Wijnie bereikbaar zijn. Helaas hebben we noordelijker niet meer van die mooie, voor Wijnie makkelijk toegankelijke, strandjes gevonden.

De vis van Madame Fleur was verrukkelijk, we kregen een schaal met sole, blue cod, brill en terakihi voorgeschoteld. Aangezien onze camper 500 meter verderop stond kon er een hele fles Marlborough witte wijn bij gedronken worden.

Vanmorgen vroeg op de fiets de omgeving verkend, eerst de zeehonden op de kliffen en daarna zowaar na 4 km fietsen over een gravel-road naar de vuurtoren de yellow-eyed pinguins ontdekt. Daarna ook nog een Moeraki Boulders op het strand bewonderd. Deze grote ronde  gekristalliseerde "steenballen" zijn miljoenen jaren geleden door vulkanische activiteit ontstaan.

Omdat het om half 10 nog bewolkt was zijn we verder gereden naar het noorden ipv terug naar het strandje van gisteren. Gaandeweg brak steeds meer de zon door en zijn we gestopt in Oamaru. Daar zijn 's avonds om 20.45 uur de blauwe pinguïns te bewonderen, maar daar hebben we niet op gewacht. Trouwens ook een erg commercieel gebeuren, daarvoor in de plaats zagen we honderden aalscholvers op de pier.

Daar passeren we de Waitaki rivier, die is erg breed met snel stromend helder water, prachtig om te zien.

Nu staan we op een parkeerplaats aan de baai van Timaru, waar we van plan zijn een dag langer te blijven.