Dag 47, vrijdag 21 februari 2014, Muriwai Beach aan de Tasman Zee, sightseeing.

21 februari 2014 - Muriwai, Nieuw-Zeeland

Dag 47, vrijdag 21 februari 2014, Muriwai Beach aan de Tasman Zee, sightseeing.

Een strak blauwe lucht met een opkomende zon is heerlijk om op de fiets de omgeving te verkennen. Eerst de klif naar boven gefietst om daar de Jan van Genten kolonie te bekijken en daarna de Coast Road naar het noorden gepakt. Daar zag ik in de duinen 3 vaders wel 15 raspaarden uit de vrachtwagens laden, waarna hun dochters die paarden gaan trainen in een cross-country door het bos en langs het strand. Daarna nog een praatje gemaakt met de groundsman van een 18 holes golfbaan.

Na het ontbijt samen met Wijnie en de campervan de klif op gereden. Wel een uur hebben we van zeer dichtbij genoten van deze prachtige vogels en hun jongen. De ouders vliegen continu naar zee om voedsel te halen en de jongen, sommige nog in een donspak, doen al wachtend vliegbewegingen maken om zich over enkele dagen van de klif te gaan storten. Veel foto's gemaakt om te proberen de vogels in vogelvlucht vast te leggen, maar het valt niet ze goed uitvergroot te vangen. De foto's zijn prachtig geworden, maar gelukkig staat de geur er niet op.

Op strand genoten van de surfers, de golven, het schone water, de vissers, maar ook van het boek "Oorlog en Terpentijn" van Stephan Hermans over en na de 1e wereldoorlog en nu ben ik  begonnen aan "Praagse Winter" van Madeleine Albright over en na de 2e wereldoorlog.

De laatste foto heb ik genomen van een zelf-rijdende vissersboot op 3 wielen; het lijkt me prachtig om zo in Katwijk vanuit de nieuwe parkeergarage de zee in te kunnen rijden om te gaan vissen. Misschien blijven we hier nog wel een paar dagen, als het weer goed blijft.