Mijn 10 jaar jongere broer Paul.

11 juli 1984 - Nieuw-vennep, Nederland

Paul is mijn 10 jaar jongere broer, hij is op 24 februari 1960 in het ziekenhuis geboren. Paul is vernoemd naar de jongste broer van mijn moeder, Joseph Paulus. Onze broertjes Dicky en Wilco zijn verdronken een half jaar na zijn geboorte en die gebeurtenis heeft ons latere leven behoorlijk bepaald. Paul moest van mijn bezorgde moeder al erg jong leren zwemmen in het koude buitenzwembad "de Hoorn". Mogelijk is hij daardoor gaan stotteren. Paul had, toen ik nog thuis woonde, veel vrienden: eerst Rudy van Varik en later Marc en Richard van der Leij en ook Martin van Vliet.

Alles veranderde voor Paul behoorlijk, toen onze vader in 1976 overleed. Jaap en Ria kwamen naast de boerderij wonen en Paul bleef in het woonhuis achter bij zijn verdrietige moeder. Van Paul werd verwacht dat hij ging meewerken op de boerderij. Een 8 jaar oudere broer Jaap als baas hebben, is echter anders dan je eigen vader. Voor mij was het een opluchting toen Paul in 1979 met mijn moeder en oom Piet kon mee verhuizen naar Beinsdorp.

In de jaren 90 heb ik Paul pas beter leren, toen we elk jaar een week samen gingen skiën in Oostenrijk en Frankrijk. Toen hoorde ik pas hoe moeizaam de relatie tussen Paul en oom Piet was. Paul kon maar weinig goed doen, in de ogen van oom Piet. Gelukkig is het later allemaal goed gekomen. Paul leerde vloeiend spreken volgens de Del Ferro Methode en hij kreeg bovendien een leuke lieve spontane vriendin Cora. Ik ontmoette haar voor het eerst in Delft bij de aankoop van een Flyer surfplank en ik was meteen van haar gecharmeerd.

Paul deed de detailhandelschool en ging werken bij Albert Heijn en later C1000. Hij werd specialist in het organiseren van verbouwingen bij supermarkten. Een baan waar je veel zelfvertrouwen voor moet hebben en het les geven aan bedrijfsleiders van supermarkten gaat hem goed af. In de Baptisten Gemeente De Meerkerk in Hoofddorp is hij, samen met Cora, erg actief.

Paul en Cora zijn op 11 juli 1984 getrouwd en hebben 3 kinderen Willemijn, Femke en Gerben. Annemarie en Martine mochten die dag bruidsmeisje zijn. Cora werkt al meer 40 jaar op verschillende 3 basisscholen in Nieuw Vennep en is volgens mij een leuke juf, die door de kinderen en hun ouders erg gewaardeerd wordt. Inmiddels wonen ze met veel plezier al in hun 3e huis, genieten van caravan vakanties en hebben inmiddels een kleinzoon Boaz.