Dag 44, dinsdag 18 februari 2014, Cook's Beach naar Coromandel aan de Golf van Hauraki, 60 km.

18 februari 2014 - Coromandel, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen wilde ik met een gids gaan kajakken over zee naar de Cathedral Cove, echter door de weersvoorspelling met te veel wind en te hoge golven is de tocht afgelast voor vandaag. Daarom heb ik voor het ontbijt de racefiets gepakt en ben naar de klip gefietst. Vanaf de top is het nog 35 minuten lopen naar de Cathedral Cove over een bergpad met 200 meter hoogteverschil. Met de fiets was de afdaling goed te doen, alleen de trap en het strand deed ik lopend met de fiets op de nek. De beloning was formidabel, want de zon brak net door en het was laag water. De kloof is zo breed en zo hoog dat er een kathedraal inpast met op de achtergrond een witte alleenstaande rots. Alleen een jong stel en ik waren getuige van dat mooie natuurverschijnsel en we hebben foto's van elkaar gemaakt.

Op de camping trok de lucht dicht, dus besloten we rustig door te rijden langs de mooie kusten van het Coromandel schiereiland. Bij de bibliotheek van Whitianga is gratis WIFI en tijdens de koffie hadden we eindelijk een FaceTime gesprek met Annemarie. Monique en Evelyn hadden we al eerder kunnen spreken met Skype. Onze reis is nu 6 weken en hoewel nog niet verreist gaan we toch wel naar onze kinderen en kleinkinderen verlangen.

Om een uur of 3 zijn we aan de andere kant van het schiereiland in de plaats Coromandel aangekomen. De zon brak door en de baai zag er vanuit de bergen prachtig uit. Langs de doorgaande weg eten we in het restaurant "Pepper Tree" een lekkere Gurnard. Dat blijkt achteraf bij navraag een vliegende vis te zijn, eigenlijk zonde om zo'n mooie vis op te eten.

De natuur, de kust met de zee op de achtergrond, de vriendelijke mensen en het lekkere eten geven mij een "thuisgevoel".

Bovendien zag ik in het centrum van Coromandel een mooi gezondheidscentrum met 2 huisartsen, die misschien nog wel wat hulp kunnen gebruiken. Als het klikt blijf ik hier misschien wel wonen of ga ik vaker terug.......