Vakantie naar Las Palmas (april 1974)

25 april 1974 - Hazerswoude-Dorp, Nederland

Na het afstudeerfeest hebben we van ons laatste geld een 15-daagse vakantie geboekt naar Las Palmas.

Onze 7 maanden oude Monique mocht 2 weken logeren bij opa en oma Cramer in Alphen.

Voor het eerst in ons leven zaten we in een vliegtuig, het was een KLM DC8 vlucht naar de Canarische Eilanden. Na het opstijgen maakten we een rondvlucht over Nederland en moesten een noodlanding maken, weer op Schiphol. Later die dag zijn we toch nog met hetzelfde toestel naar de Canarische Eilanden gevlogen.

We hadden een appartement gehuurd in de hoofdstad Las Palmas op loopafstand van het strand. Op de 1e dag hadden we onze huid al gruwelijk verbrand, terwijl de zon niet eens scheen. Het was er bewolkt, dus we hadden ons maar niet ingesmeerd.

Las Palmas ligt in het noorden van het eiland Gran Canaria en de zon schijnt echter meestal in het zuiden. Ik schat dat we van die 14 dagen wel 7 keer met een taxibus 60 km naar het zuiden gereden zijn om het strand van Maspalomas te bezoeken, waar de zon wel scheen. We hebben 's avonds vaak vlakbij ons appartement in een hotel op het dakterras van een buffet genoten. Voor F 7.50 p.p. kon je er onbeperkt eten. Ik heb vooral genoten van aardbeien met slagroom. Op de terugreis had ik mijn koffie vol met goedkope alkoholische likeurtjes.

Bij thuiskomst herkende Monique ons niet meer en dat was vooral voor Wijnie erg teleurstellend.