Dag 37, dinsdag 11 februari 2014, Wellington naar Paekakariki, Pukerua Bay aan de Tasman Zee, 40 km.

11 februari 2014 - Paekakariki, Nieuw-Zeeland

Dag 37, dinsdag 11 februari 2014, Wellington naar Paekakariki aan de Pukerua Bay aan de Tasman Zee, 40 km.

Vanmorgen heb ik een euforisch oranjegevoel, als ik lees dat we op de 500 meter weer een volledig Nederlands podium hebben en Nederland nu zelfs het Olympisch medailleklassement aanvoert. De Olympische Spelen leven hier totaal niet, maar ik lees in de mail van schoonzus Marianne Buitenhuis, dat Nieuw Zeeland wel deelnemers heeft in Sotsji.

Vandaag willen we een bezoek brengen aan de Botanic Garden in Wellington, een tuin van 25 hectare groot, die al in 1868 is opgericht om de inheemse biodiversiteit van Nieuw Zeeland te beschermen, maar nu ook een beeld geeft van veel exotische bomen en planten uit de hele wereld.

De campervan probeer ik zo dicht mogelijk bij de ingang te parkeren ivm beenklachten van Wijnie in geaccidenteerd terrein. Je kan met een Cable Car vanuit het centrum wel in de top van de tuin komen, maar dan is er toch nog 150 meter verval naar beneden. Daarom doen we samen het vlakke onderste gedeelte met de rozentuin, het begonia huis en de Fragnant Garden met perk-planten in mozaïek.

Als Wijnie in de rozentuin van een cappuccino geniet loop ik alleen de heuvelachtige tuin nog even vluchtig op en neer en verbaas we over de tuinarchitectuur om zoveel variëteiten in verschillende omgevingen ten toon te stellen. Ook het uitzicht over de stad Wellington met de haven is prachtig.

Daarna rijden we naar het noorden langs de westkust van het Noord Eiland en stoppen aan de Pukerua Bay in het plaatsje Paekakariki.

De zon breekt een beetje door en kunnen we genieten van weer een ander zeegezicht.

De weersvoorspelling voor de komende 2 weken is hier onduidelijk, dus hoe we de reis verder gaan invullen blijft een verrassing.