Dag 4. donderdag 9 januari 2014 taxireis Auckland naar Lake Rotoma, 280 km.

9 januari 2014 - Rotoma, Nieuw-Zeeland

Dag 4. donderdag 9 januari 2014  taxireis Auckland naar Lake Rotoma, 280 km.

Met Air New Zealand hadden we een prima vlucht. Ik had prima plaatsen gereserveerd bij de nooduitgang, we kunnen de benen goed strekken. Met 15 mg Dorminoct achter de kiezen ben ik er zo. De vlucht duurt wel 12 uur maar na 10 uur slapen word ik  gewekt voor een ontbijt.

Bij de douane is er in New Zealand een dubbelcheck, want ze zijn hier ontzettend bang voor biologische verontreiniging. Buiten het vliegveld staat volgens afspraak Jeroen op ons te wachten.  Bij hem hebben we een motorhome gehuurd. Hij runt zijn camper verhuurbedrijf samen met zijn vrouw Lorriane in Rotoma bij Rotorua, hier 280 km vandaan, zo'n 3 1/2 uur rijden naar het zuidoosten.

Op weg daar naar toe passeren we het Hobbit land uit de film van de Lord of the Rings. Als we door Rotorua rijden zien we overal stoom uit de aardbodem dwarrelen met een zwavelgeur. Jeroen en Lorriane wonen met hun 2 kinderen aan een groot kratermeer Lake Rotoma. We mogen de eerste nacht in Nieuw Zeeland in hun gastenverblijf slapen.

Voordat we vermoeid in bed duiken worden we nog verrast met een aardappelpuree/broccoli/kaas/ gehakt schotel, die ik wegspoel met bier en rode wijn.