Overwegingen voor onze wereldreis naar Nieuw Zeeland in januari en februari 2014

4 januari 2014 - Katwijk aan Zee, Nederland

Bij mijn afscheid in 2011 als huisarts in Oss kreeg ik van mijn 2 opvolgers Miel Keulers en Simone van Sluis geld cadeau voor een helikopter vlucht naar de berg Mount Cook in Nieuw Zeeland.

Het idee is ontstaan in 2006 toen mijn dochter Annemarie, samen met Jasper, een wereldreis van 9 maanden maakte door Azië, Oceanië en Nieuw Zeeland. Wijnie en ik hebben hen toen wat geld meegegeven voor onderweg. Enkele maanden na hun vertrek belde Annemarie mij op vanaf de top van de berg Mount Cook in Nieuw Zeeland. Het gekregen geld had ze besteed aan een helikoptervlucht naar het hoogste punt van het Zuideiland.

Na dat telefoontje dacht ik: "dat zou ik ook wel willen, als ik met pensioen ga".

De bijdrage van Miel en Simone voor de helikoptervlucht in Nieuw Zeeland heb ik 3 jaar lang bewaard. Pas in de eerste 2 maanden van 2014 hebben Wijnie en ik de reis door Nieuw Zeeland met een camper kunnen maken. Door mijn fietsongeval in 2012 en de rug/heupklachten bij Wijnie waren we lopend niet zo goed mobiel. De reis door Nieuw Zeeland hebben we toch maximaal kunnen maken met een camper en een gehuurde racefiets. Dagelijks bij aankomst op een standplaats verkende ik met de fiets de omgeving. De volgende morgen bij vertrek bezochten we samen met de camper die mooie gevonden plekjes, zodat Wijnie ook volop kon meegenieten.

Tijdens de rondreis heb ik een verslag en veel foto's gemaakt, die ik dagelijks naar onze familie en vrienden per email gestuurd heb. Deze dagverslagen met foto's heb ik gebruikt om een boek van Reislogger maken.

1. Reislogger:
    5 maart 2020
    Welkom bij Reislogger! We wensen je veel plezier op reis!