Dinsdag 29 augustus 2023, dag 6, "rustdag rond Vianden" 71 km in 3.50 uur met 903 hm

29 augustus 2023 - Vianden, Luxemburg

We zijn weer goed aan teruggekomen in Vianden. Vandaag was een rustige dag gepland en dat doen we het liefste met fietsen.

Je kan hier prachtig fietsen langs de Our en de Sauer en over prachtige groene heuvels. Het is gelukkig droog, maar er is een waterig zonnetje met hier en daar mistig boven de bomen.

Na het ontbijt had Paul een deel van de Jean Nelissen Classic gepland. We fietsten eerst over een prachtige weg met glad asfalt langs de Our. Na 5 km moesten we ineens rechtsaf en klimmen om in de andere vallei van de Sauer te komen. Daar kwamen we door de bekende dorpjes Diekirch en Ettelbruck. Langs de rivier zijn talloze campings met veel Nederlandse nummerborden op de caravans.

Koffie, meegenomen uit ons hotel, dronken we bij een speeltuin aan het water. Daar namen we uitgebreid de tijd voor, want het is tenslotte vandaag maar een korte rit. Mijn warme voeten op sandalen heb ik gekoeld in het water. In het water op gladde stenen kon ik mij vasthouden aan een Japanse Duizendknoop. Deze bloeiende invasieve exoot heeft zich hier uitbundig langs de Sauer vermenigvuldigd.

De lunch was gepland op 55 km gepland in Brandenburg. Sjef zou voor de lunch eerst boodschappen doen. Helaas was de weg geblokkeerd in Bastendorf, hij kon niet verder. Na telefonisch overleg is Sjef in Bastendorf blijven staan. Uit de auto hebben we toen alle restjes opgegeten. Gelukkig had Paul nog “Snelle Jelles” bij zich, zodat we toch met een gevulde maag verder konden.

De ‘cola’ stop werd overgeslagen We reden de laatste 10 km over een bergkam meteen terug naar Vianden.

Ons 2e hotel in Vianden heet Auberge de L’ Our en ligt daar prachtig aan het water. Onze aankomst hebben we met bier en worst gevierd langs de oever van de rivier. Daar kregen we veel lof van Nederlandse voorbijgangers, die ons graag wilden fotograferen.

Na een heerlijke douche heb ik, met nog een biertje in de hand, op een hotelbed dit verslag geschreven. Vanavond gaan we weer lekker eten, hier in het dorp.

Morgen fietsen we weer richting Noordwijk en daar willen we over 4 dagen aankomen.

De volgende overnachting is in Malmedy. Dat wordt weer een pittige dag met veel heuvels door de Belgische Ardennen.

1. Sjef:
    21 september 2023
    Elke geniet ik hier wat wat een mooie omgeving 👍🚙