Voorbereidingen voor een nieuwe reis door de Benelux door het "CiEP team" in 2023

23 augustus 2023 - Noordwijk aan Zee, Nederland

Op donderdag 23 februari 2023 heeft het "CiEP team" van de TFC Noordwijk bij Cees Spruijt vergaderd om over een nieuwe fietsreis te praten.

Het is inmiddels alweer 2 jaar geleden dat we als "CiEP team" een langere fietstocht gemaakt hebben. De 9 deelnemers van de laatste prachtige reis naar de Vogezen zijn uitgenodigd. Het zijn Cees Spruijt, Piet Groen, Dirk Hazenoot, Cleem Verweij, Cees Aanhane, Cees van Zuijlen, Sjef Dubbeldeman, Paul Cramer en de schrijver/maker van het reisverslag Gert Cramer.

Tijdens de bespreking worden mooie herinneringen opgehaald over de Team8goesFrance reis naar Salles in 2017,                            de Team8goesSwiss reis naar Haute Nendaz in 2019 en de Team9goesVosges reis naar de Vogezen in 2021. Bij de 3 vorige reizen werd er gefietst naar een vakantie verblijf op de eindbestemming. Onderweg werden we door Sjef begeleid in een volgwagen. De meeste deelnemers vlogen dan terug naar Amsterdam, enkele dagen na aankomst op de bestemming, vanaf achtereenvolgens Bordeaux, Genève en Basel. De volgwagen met de fietsen en de bagage ging over de weg naar huis, bestuurd door 2 deelnemers van de fietstocht.

Cees Aanhane wilde graag nog een keer gaan fietsen in Luxemburg rond het stadje Vianden. Hij had mooie herinneringen aan die omgeving met beklimmingen langs klassieke kastelen en mooie rivieren. Al snel ontstond tijdens het overleg het plan om deze keer te kiezen voor een fiets-rondreis door de Benelux naar Vianden, in plaats van een eindbestemming met een vliegreis terug. In gezamenlijk overleg werd gekozen voor een 10-daagse fiets-rondreis van donderdag 24 augustus t/m zaterdag 2 september 2023.

Al snel bleek enkele weken later dat Piet, Dirk en Cleem om moverende redenen niet mee konden gaan. Gelukkig was Sjef wel bereid om de overgebleven 5 fietsers te begeleiden. Er werd voor gekozen om geen andere TFC leden mee te vragen.

Gert heeft al in de maand april bij Booking.com voor 9 overnachtingen de hotels geboekt met gratis annulering. Hij koos voor de plaatsen Vlissingen, Zwalm bij Oudenaarde, Namen, Bastogne, 2 keer Vianden, Malmedy, Maastricht en Goirle bij Tilburg. De totale fietsafstand bedraagt 1200 km met 10.000 hoogtemeters. De rit tussen de hotels moet voor krasse knarren overbrugbaar zijn.

Ons budget is € 1000,- p.p. all-inn. Om de kosten te drukken doen we de koffie- , lunch- en cola-stops in eigen beheer. Verder stelt Gert zijn auto beschikbaar, waarin ruimte is voor alle bagage, een koelbox, een tafel en 6 stoelen en een fietsenrek achterop.  Verder struint Cees S. in de weken voor het vertrek de supermarkten af, op zoek naar goedkope drank en energierijk voedsel.

In de weken voor het vertrek heeft Paul zich over de route gebogen. Hij vond middels Strava fietspaden door mooie streken en op Google Maps interessante plaatsen voor een stop, waar Sjef ons kan voorzien van vocht en de broodnodige caloriën. Met Life360 App kan Sjef ons volgen en wij kunnen hem vinden op onze smartphones.

Door ervaringen met vorige reizen was er slechts één extra vergadering nodig, voordat wij ons om 8.30 uur op donderdag 24 augustus 2023 met onze racefiets en bagage melden bij Sportpark Lageweg in Noordwijk. Daar nemen we dan afscheid van onze geliefden en kan het avontuur van Team6goesBenelux beginnen.