25 jaar getrouwd; we gaan met ons gezin 2 weken naar Venezuela (22-04-97 t/m 08-05-97)

1 mei 1997 - Katwijk aan Zee, Nederland

In 1997 zijn we 25 jaar getrouwd. In plaats van een feest maken we een 6-daagse rondreis over het vasteland van Venezuela en daarna hebben we nog een 10-daagse strand vakantie op het eiland Isla Margarita in de Caraïbische Zee.

Monique moet op 12 mei met haar co-schappen beginnen, dus we kunnen niet in de zomervakantie van 1997 met ons gezin zo'n lange reis maken. We gaan al in de mei-vakantie, want Annemarie kan dan bij de HBOV opleiding in Eindhoven en Evelyn op het Maasland College in Oss gelukkig nog makkelijk vrij nemen.

De 1e nacht slapen we, na een 9 uur lange vliegreis met Martinair in een hotel in Porlamar. De volgende dag vliegen we door naar Ciudad Guayana aan de Orinoco Rivier, waar we watervallen bewonderen. Daarna rijden we met de bus verder het binnenland in naar een grote stad Ciudad Bolivar voor een tour, in een snelle boot over de Orinoco rivier. We mogen onderweg gaan zwemmen, maar tot onze verrassing maken we een 1/2 uur uur later nog een stop aan de overkant van dezelfde rivier om daar op Piranha's te vissen. Inderdaad hebben we even later met stukjes vis aan de haak van een hengel al snel enkele bijtgrage 15 cm grote vissen gevangen. Een dag later gaan we in 2 kleine Cessna's naar de "Angel Falls" de hoogste watervallen ter wereld (1000 meter).

De reis terug naar de Caraïbische Zee maken we met onze gids Irene in een taxibus. Onderweg maken we stops bij dorpjes van de Warao indianen in de Orinoco delta, zij wonen in hutten op palen. Ook hebben we gewandeld door de Humboldt grot bij Caripe, waar de Guacharo-vogels leven. Deze vogels krijsen net zo angstaanjagend, zoals in de Hitchcock film "Birds". Tijdens een andere wandeling moesten we zelfs een meertje over zwemmen in tanine theewater onder watervallen door.

De strandvakantie op het eiland Isla Marguerita was in het Hilton Hotel. Het eiland hebben we bezichtigd in een Wrangler 4-wheel drive. Onderweg hadden we veel bewondering van de plaatselijke mannelijke bevolking door de 3 mooie jonge blonde meiden de achterbank van mijn witte jeep.