Onze koperen bruiloft in kasteel de Nemelaer in 1984

29 december 1984 - Oss, Nederland

In december 1984 waren we 12½ jaar getrouwd en dat wilden we met een feest vieren. Tijdens een fietstocht reed ik in Haaren bij Vught langs het kasteeltje Nemerlaer. Samen met Wijnie heb ik het landgoed bezocht en dat leek ons een prachtige locatie voor een feest. 50 familieleden, vrienden, collega’s en assistentes kregen een uitnodiging, want we wilden als verrassing met een touringcar vanaf ons huis in de Amsteleindstraat naar de locatie rijden. Evelyn bleef thuis bij de oppas.

Iedereen was precies om 19 uur bij ons thuis uitgenodigd en onze gasten wisten niet dat de feestlocatie elders was. Onderweg heb ik met de microfoon voorin de bus iedereen verwelkomd en verteld waar de rit naar toe zou gaan. Alle gasten kregen van mij een persoonlijke introductie, zodat bij aankomst iedereen elkaar al een beetje kende van mijn verhalen.

De kelder van het kasteel was prachtig versierd, dus de stemming zat al meteen goed in. Er kon gedanst worden en tussendoor genoten we van al het lekkers dat op tafel stond. Wijnie en ik werden verrast door een balletdans door Monique en Annemarie opgevoerd. Paul en Cora heeft ons kostelijk geamuseerd met de toneelstuk over ons huwelijksleven. De Amsteldreef buren speelde een samenspraak tussen patiënten in mijn wachtkamer en de Lievekampers zongen een prachtig lied.

Op de terugweg stopte de chauffeur bij motel Nuland op de vluchtstrook om een mop te vertellen. Hij liet voorin de touringcar zien hoe Jezus aan het kruis hing en moest daarvoor zijn handen in de lucht steken, tot grote hilariteit van onze gasten.

Een onvergetelijke avond voor ons, onze familie en onze vrienden

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade