Vakantie naar Tunesië in 1975 en Bretagne in 1976

29 juni 1976 - Oss, Nederland

In september 1975 woonden we 4 maanden in Oss en wilden we 2 weken naar Tunesië, naar onze vrienden Wil en Tarek. Tarek Ben Barek was inmiddels in Tunis tandarts/kaakchirurg geworden en hij regelde voor ons een prachtig hotel in Hammamet. Monique was bij het vertrek net geen 2 jaar oud en mocht nog gratis mee in het vliegtuig en het hotel.

Het werd een strandvakantie met natuurlijk een bezoek aan Tunis en de ruïnes van Carthago ten noorden van de stad. Monique vierde haar 2e verjaardag in het hotel met een zoete groene taart. Ik heb daar op zee leren waterskiën. Verder genoten we van elkaar en elke avond van de overvloedige buffetten. Het bleek een heerlijke onderbreking na onze bliksemstart in Oss als huisarts.

Eind mei 1976, na het vrij plotselinge overlijden van mijn vader en de aankoop van een bouwperceel, zijn we 2 weken met vakantie gegaan naar Bretagne. Ik had een grotere bungalow-tent kunnen kopen van Gijsbert en Ineke Meijvogel.

We stonden op een camping vlak aan zee in Pornichet, bij La Baule. Onverwachts kwamen in de 2e week mijn schoonouders op bezoek. Ze waren met Cor en Ris meegereden in hun auto met caravan. Het was erg gezellig met 6 volwassenen en de 3 kleinkinderen Nicoline, Iris en Monique op de camping aan de zee. Mijn schoonouders sliepen in een hotelletje aan het strand.

Door een hittegolf werd het overdag bloedheet, maar aan het strand was het genieten. Vanwege de warmte overdag kozen we ervoor om 's nachts terug te rijden. Ik wisselde het stuur met pa Buitenhuis, maar Wijnie had achterin de auto een slechte reis met haar moeder en Monique op de achterbank. Onze overtollige bagage namen Cor en Ris later met hun caravan weer mee naar huis.

Bij thuiskomst in Oss bleek Wijnie zwanger te zijn en was eind februari 1977 uitgerekend.