Ons vakantiehuisje op camping Zuidduinen in Katwijk aan Zee vanaf 1981

30 september 1981 - Katwijk aan Zee, Nederland

Wijnie en ik konden, na het overlijden van mijn schoonvader, uit de erfenis het vakantiehuisje op de camping Zuidduinen overnemen. Het was een verbouwde directie-keet, maar moest wel elk voorjaar opgebouwd en elk najaar weer afgebroken worden. De locatie was op de camping aan de noordkant onderaan een duin op een hoek zand onder de Souffie Tempel. We konden onze auto op de Sportlaan parkeren en we liepen dan door de duinen, achter het prikkeldraad langs, naar ons huisje. Eigenlijk kwamen we alleen maar op de camping voor het toiletgebouw en het winkeltje. We stonden er vrij en hadden helemaal geen last van de andere gasten op de camping.

Het huisje werd elke winter opgeslagen in een landbouwschuur in Hazerswoude. Leen Bos was bereid elk voorjaar en najaar te helpen bij het opslaan en het transport, als hij gratis uit de inboedel van mijn schoonouders 2 tractoren en kiepwagens mocht overnemen. Voor ons was dat een aantrekkelijke deal, want deze tractoren waren oud, hadden geen 4 wheeldrive en de kiepwagens waren klein. Leen Bos had veel moderne spullen en zijn zoons vonden het transport naar Katwijk een uitdagende klus. De inboedel van het huisje werd bij ons in Oss opgeslagen op de zolder van ons huis, een aanhangwagen vol.

Eind maart en begin september ging ik een dag sjouwen met 3 jonge jongens. Ik kon kiezen uit  Joris en Paul Welten, Werner van Strien, Coen en Luuk vd Berg of Geert Hermes. Toen de buurjongens te oud werden voor de klus, koos ik voor de 3  zonen van Flip de Gelder uit Hazerswoude.

17 seizoenen lang van 1981 t/m 1997 hebben we zo op de camping gestaan. Veel vrije weekends en 6 weken in de zomervakantie heeft vooral Wijnie met de kinderen daar doorgebracht, vlakbij de zee. Een weekend in Katwijk was voor mij ook erg relaxt, want ik was daar telefonisch niet bereikbaar. Surfen op zee en later wielrennen door de duinen met een koffiestop bij een neef of een nicht of een vriend in het Westland was altijd top.

Na de enkelbreuk van Wijnie in september 1997 zijn we plotseling gestopt met het huisje. Ik had gauw een advertentie gezet bij de campingbeheerder: "voor een fles wijn een weekendhuisje met inboedel op te halen op camping Zuidduinen". Het huisje met inhoud is door iemand weggehaald, maar een fles wijn heb ik nooit gezien.