de Westlanders

1 januari 2021 - Katwijk aan Zee, Nederland

Wijnie kwam voor de opleiding tot kleuterleidster  in een “buitenklas” terecht op de PABO in Den Haag. In deze klas zaten voornamelijk leerlingen uit het Westland, maar ook uit Gouda en Hazerswoude. Cocky, Nelleke en Lida werden Wijnie’s beste vriendinnen. In de zomer van 1971 zijn we met Cocky & Ed en Lida & Cees 2 weken gaan kamperen langs de Moezel. Met Ed Kuiper en Kees vd Bos kon ik het erg goed vinden. Wij hebben dan ook elkaar de hele dag uitgenodigd op onze huwelijken.

Daarna zijn we elk jaar een Pinksterweekend met elkaar gaan kamperen op de Goudsberg in Lunteren. Vanaf het begin waren ook Ineke (zus van Cocky) en Gijsbert Meijvogel daarbij aanwezig. Later kwamen erbij: Nelleke en Kees vd Hout, Toon vd Bos (neef van Kees) en Polly, Kees van Bueren en Karin (zus van Toon), Joke (vriendin van Ineke) en Jan.

In de jaren 70 kregen we allemaal kinderen en de pinkster-weekends werden massaler. Begin jaren 80 werd de camping Goudsberg veranderd in een hotel/pension en dat werd om de beurt georganiseerd op een locatie naar keuze. Wij organiseerden Zoutelande met een fietstocht over Walcheren, een duinwandeling en een speurtocht voor de kinderen.

Memorabel waren de weekends van Toon vd Bos met een zeiltocht naar Terschelling, een weekend in zijn kasteel in Boekhoute, maar ook een zeilweekend bij zijn dochter Natasja op hun zeilschool Pean in Friesland.

De afgelopen 20 jaar doen we de reünie zonder kinderen op één dag, telkens weer op een andere locatie. Wij organiseerden ’s Hertogenbosch, Langenboom, Boskoop en Leiden.