Dag 19, vrijdag 24 januari 2014, met de watertaxi naar Motueka, 30 km

24 januari 2014 - Marahau, Nieuw-Zeeland

Dag 19, vrijdag 24 januari 2014, met de watertaxi naar Motueka, 30 km

In Marahua bij de zuidelijke ingang van het Abel Tasman National Park heeft Vodafone geen signaal op mijn Ipad, dus het dagverslag van donderdag wordt pas vandaag bij aankomst in Motueka verstuurd. De 2 pijnstillende injecties, die Wijnie voor onze reis naar Nieuw Zeeland gekregen heeft, zijn uitgewerkt. Gisteren en vooral vannacht steeds meer pijn in haar linkerbovenbeen ondanks adequate pijnmedicatie.

Het is vandaag prachtig weer dus willen we met de Aqua-taxi (een supersnelle speedboat voor 10 personen) langs de kust van het park varen en afgezet worden op een mooi idyllisch wit zandstrandje. Met zo'n pijn in zo'n dansend bootje is geen goed plan. Gelukkig heb ik vanuit Nederland xylocaine en kenacort meegenomen en voor het vertrek infiltreer ik deze medicijnen met een naald in Wijnies linker heupgewricht. Met nog wat extra pijnmedicatie is Wijnie in staat in de boot te klimmen en gelukkig mag ook haar ligstoel mee op de boot. We spreken af maar een uur mee te varen en laten we ons dan afzetten.

Vlak na het vertrek varen we langs de Split Apple Rock, die ik gisteren op de racefiets niet kon vinden. Daarna zien we zonnende zeehonden, zich drogende aalscholvers, een drijvende little bleu pinguïn, en zelfs een pijnstaartrog onder ons doorzwemmen. Op een mooi strandje gaat Wijnie op haar stoel plat en ik geniet eerst van de mooie vergezichten. Er zijn hier veel kajakkers, die langs de kust en rond de eilandjes peddelen. Verder veel wandelaars, die de trail langs de kust lopen. Ik loop ook een stuk naar het zuiden over een klif en dan naar het noorden door een rivierdal over houten vlonders. Het bevalt ons hier zo goed, dat we ons pas om half 4 laten ophalen. Na een uur deinend over de golven zijn we weer terug in Marahua. Ontzettend blij zijn we dat we toch gegaan zijn, dit hadden we nooit willen missen.

Bij aankomst drinken we nog een cappuccino met een gezellige local en pakken dan de campervan en rijden de klif over weer terug naar Motueka, waar we gisteren boodschappen hebben gedaan. Daar vinden we een leuk restaurantje, gerund door een blonde dame uit Den Helder. We laten ons haar visje goed smaken en downloaden op haar Wifi onderwijl de mail, het NRC van 2 dagen en de nieuwste Elsevier. Ook het dagverslag van gisteren kan nu de deur uit.

Vannacht slapen we op een Top 10 camping, waar we inmiddels lid van zijn geworden.